Skip to content

Hallintoalamaisesta asiakkaaksi

29.8.2016

Pääsimme toisella yrittämällä mukaan verohallinnon asiakasraatiin.  Idea on käydä keskustelua verohallinnon palveluista, järjestelmistä ja tietyistä menettelyistä.  Pääsemme antamaan etukäteen palautetta määrätyistä järjestelmäuudistuksista.   Ensimmäiset raadit toimivat 2013-2015 ja nyt toinen kierros on vuosille 2016-2018.  Jäseniä on kaikkiaan 57 eri puolilla maata.

Kuulostaa hienolta.  Ensimmäisen tapaamisen perusteella on vaikea sanoa mitään varmaa mutta ainakin meitä kuunneltiin.  Jää nähtäväksi, toteuttaako verottaja toivomuksiamme.  Vuorovaikutus on joka tapauksessa askel hallintoalamaisuudesta kohti asiakkuutta.  Kolleegojen tapaaminen ja heidän kokemustensa kuuleminen on aina hyödyllistä.

Osa nyt esitellyistä muutoksista vaikuttaisi vähän näennäisiltä lomakkeen tai raportin nimenmuutos-tyyppisiltä.  Toivottavasti jatkossa tulee myös aidosti sisällöllisiä asioita esiin; toki me tilitoimisto-ihmiset yritimme niitä jo nostaa keskusteluun.  Ettei ainoa käteen jäävä asia olisi kahvikupillisen muodossa saatu ”veronpalautus”.

verokuva

(kuvituskuva, ei veronpalautus)

Pekka Partanen

 

 

Mainokset
Jätä kommentti

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: